Thursday, 14 August 2014

Hantu Nasi Goreng

Assalammualaikum
Hai

Sapa pula jadi hantu ni???..hehe..tajuk tak boleh blah kan..
Actually..Kakak Kimi dan kini jadi Kak Long yang jadi Hantu Nasi Goreng.
Jahatnya kau jaaa...!!!

hihi...memang Kak Long sangat2 sukakan nasi goreng. Tak kira nasi goreng apa asalkan tidak pedas.
Soal pedas memang dia tak tahan langsung..pedas lada hitam pun dia dah bising..haha
Pula tu tak mau ada sayur.

Kalau makan kat luar..siap buat pesanan extra..
Jangan taruh apa2 jenis lada.
Jangan taruh sayur.

Kalau kat rumah ni..selalu dia request...

Nasi goreng putih.
Nasi yang digoreng dengan bawang putih saja.

Nasi goreng kuning,
Nasi digoreng dengan telur.

Nasi Goreng kicap,
Nasi goreng + telur + kicap

Yang pasti...semua makanan dia mesti panas.
Kalau dah sejuk..mulalah dia bising.
"Ibu..boleh panaskan nasi goreng"...itu dulu.
Sekarang...dia dah pandai panaskan sendiri. Dah pandai masak sikit2..goreng telur..sosej..nugget.

Alhamdulillah dah tu..
Nanti ajar dia masak nasi goreng pula..sebab dia dah request nak belajar.
Itu lebih baik daripada pada paksa dia belajar...kan.

Lepas tu baru ajar dia masak yang berat sikit.


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment