Saturday, 11 January 2014

Kewangan Kita

'Kewangan Kita'...Tajuk sikit punya sensasi la kan..sensasi ke??
Harga Minyak naik...Harga Makanan naik... GST... dan bermacam-macam lagi..sampai pening kepala macamana nak uruskan kewangan sendiri..
Gaji yang ada masih tidak mencukupi walaupun selepas meminimakan perbelanjaan..dulu Astro ada Pakej Sukan..sekarang just tengok Channel 801 saja..Tak langgan Astro..cuma TV1 dan TV2 saja yang nampak, itu pun sekejap jelas sekejap penuh dengan 'jerawat'..terpaksalah juga!!! Penggunaan elektrik dikawal sepenuhnya.. Anak-anak pun sudah pandai berjimat elektrik...GOOD GIRL..mujur air masih percuma..kalau tidak memang teruk laaaa...

Sabar saja la...!!

Mujur ada caranya bagaimana nak menyimpan untuk masa depan..berdikit pun asalkan ada...UNIT AMANAH..itu caranya...!! Alhamdulillah...Korang nak joinn tak?..Boleh PM kita ya..wah..wah..promote ni..hahaha...ini bukan promote tapi berkongsi kebaikan untuk masa depan yang lebih baik walaupun kita tidak tahu bagaimana corak kehidupan kita dalam 20 atau 30 tahun lagi..malah kita tidak pasti pun yang kita akan hidup ketika itu namun ia sebagai suatu persediaan..bukan hanya untuk kita saja tapi juga untuk anak-anak tercinta.

Semoga tahun 2014 ini memberikan sebuah sinar kehidupan yang lebih baik berbanding 2013..Amin!!
Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment