Tuesday, 9 December 2014

Bubur Pulut Gula Melaka

Assalamualaikum..

Lamanya bertapa..sampai macam nak bersawang dah blog AQ...huhu.

Too busy dengan kerja...alasan..hehehe.

Hari ni nak share satu resepi paling simple..
Macam la ada yang nak try..kekeke

Tidak apa..just sharing..mana tau ada yg mau cuba..kan..kan.

Ok...nama resepi..tengok kat atas ya..hohoho.

Bahan-bahan.

~ Beras Pulut
~ Santan
~ Gula Melaka
~ Daun Pandan
.
.
~ Boleh tambah jagung..ubi keledek..keladi. Apa-apa yang korang suka la.

PS : Boleh masukkan apabila bubur separuh masak.

Caranya.

1. Masak pulut sampai lembut or kembang sikit.
2. Masukkn daun pandan.
3. Masukkan santan.
4. Masukkan gula melaka apabila bubur dah masak. Biar sekejap.
5. Dah masuk semua..?.. dah siap..taruh dalam mangkuk..makan.
ENJOY..!!!

SELAMAT MENCUBA.

Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Sunday, 19 October 2014

#mompreneur

Assalammualaikum...Selamat Malam

Lamanya nda update blog..too busy dengan benda2 yang nda pernah kita terfikirkan akan datang pada kita.. Usaha, doa dan tawakal sahaja yang kita mampu untuk menjauhkan perkara seperti itu terus berlaku.

Kali ini AQ nak share bagaimana AQ sebagai seorang surirumah sepenuh masa mampu menjana pendapatan hanya dari rumah sambil menguruskan suami dan anak2. Bukan tak nak bekerja dengan company or sapa2 tapi AQ lebih utamakan suami dan anak2 dan semua isteri mengimpikan benda yang sama. Menguruskan suami, menjaga dan melihat anak2 membesar depan mata.

Dengan latihan dan tunjuk ajar online, segalanya mudah...dan AQ cukup bertuah mempunyai Upline Seperti Kak Delia Zie Samad. Dia juga seorang surirumah tapi mampu berjaya dan baru2 ni dia berjaya memiliki sebuah kereta idamannya. Alhamdulillah..tahniah kak!.

Idamkan sesuatu yang besar dan korang akan memperolehi sesuatu yang besar juga. Jangan idamkan suatu yang kecil kerana ia akan mengecilkan usaha korang. Sentiasa positif dalam segala hal walaupun berlaku sesuatu yang membuatkan kita sedih dan kecewa. Ingat janji Allah, setiap kesedihan dan kesusahan itu telah disediakan kegembiraan dan kesenangan berlipatganda dari apa yang kita inginkan..

Syaratnya sangat mudah, tahu bagaimana menggunakan aplikasi online seperti Facebook, Instagram, Twitter atau apa saja laman sosial..korang mampu menjana pendapatan korang sendiri walau dengan jendela yang tertutup. Biar orang kata kita seperti katak dibawah tempurung...biarkan kerana realiti kehidupan zaman ini semuanya dihujung jari saja. Klik saja apa yang korang ingin tahu pasti korang akan memperolehinya. Maknanya..tiada lagi istilah dibawah tempurung kerana istilah itu sudah lapuk ditinggalkan zaman.

Dengan produk yang sangat laris dipasaran, memang sangat banyak saingan...jangan takut dengan saingan kerana saingan dan kegagalan itulah yang akan mematangkan kita dan dari situlah usaha yang lebih jitu akan wujud...bayangkan dan lihatlah kemanisan atas setiap kepayahan yang korang lalui. Ianya pasti lebih indah dan manis.

Sapa nak join AQneey?...Jom kita mulakan perniagaan dari rumah..
Boleh hubungi
AQneey @ Enie di
- 017 8606362 (Whatsapp dan Telegram)
- Enie Runzee (Personal & Page)
- Enie_Runzee (Twitter)
- Enierunzee (Instagram)

Jangan malu dan segan untuk berjaya kerana AQ juga memulakan dengan sedikit kesukaran.
Good Luck!!



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Tuesday, 14 October 2014

Ini Apa Cerita?

Semasa rompakan di Guangzhou, China, perompak bank berteriak kepada semua orang di bank:

"Semua tiarap di lantai dan jangan melawan! Wang ini kepunyaan bank tapi nyawa anda adalah kepunyaan anda..."Semua orang dalam bank pun ikut arahan perompak tanpa melawan dan senyap.

*Ini dipanggil "berfikir di luar kotak." - berfikir lain daripada yang lain!

Apabila seorang wanita bertiarap di atas meja dengan gaya yang menggoda, perompak menjerit kepadanya: "Tolong bersopan! Ini adalah rompakan, bukan cubaan merogol!"

*Ini dipanggil sebagai "Profesional." - Fokus hanya pada apa yang anda dilatih untuk melakukan!

Apabila perompak bank kembali ke rumah, perompak muda (kelulusan MBA) memberitahu kepada perompak yang lebih tua (lulus darjah 6 sahaja): "Taiko, mari kita kira berapa banyak duit kita dapat."Perompak tua menyangkal dan berkata: "kau ni bodoh! Terdapat banyak wang, sampai bila baru kita habis kira ? Malam ni kita nonton berita di tv, pasti kita akan tahu jumlah rompakan dari berita tersebut."

*Ini dipanggil "Pengalaman." - Kini, pengalaman adalah lebih penting daripada sijil kertas!

Selepas perompak telah beredar, pengurus bank itu mengarahkan penyelia bank untuk memanggil polis dengan cepat. Tetapi penyelia berkata kepadanya: "Tunggu Mari kita ambil $ 10 juta daripada bank untuk diri kita dan tambah kepada $ 70 juta yang kita sudah gelapkan dari bank!".

*Ini dipanggil "inovatif." - Menukar keadaan tidak menguntungkan untuk keuntungan anda!

Penyelia berkata: "alang kah baiknya jika rompakan berlaku setiap bulan. Dapat juga kita gelapkan duit"

*Ini dipanggil "berpandangan jauh." - merancang masa depan selangkah lebih awal!

Keesokan harinya, berita TV melaporkan bahawa $ 100 juta telah diambil dari bank. Perompak mengira, mengira dan mengira berulang kali, tetapi mereka hanya boleh mengira $ 20 juta. Perompak sangat marah dan mengadu: "Cilaka! Kita mempertaruhkan nyawa kita dan hanya mendapat $ 20 juta tapi Pengurus bank pula mengambil $ 80 juta dengan hanya petikan jarinya, nampaknya lebih baik menjadi orang pintar daripada menjadi pencuri."

*Ini dipanggil " Pengetahuan." - pengetahuan kunci kejayaan hidup!

Pengurus bank itu tersenyum dan gembira kerana kerugiannya dalam permainan pasaran saham kini sudah dilangsaikan oleh duit rompakan itu.

*Ini dipanggil "sambil  menyelam minum air." - mempergunakan peluang yang ada untuk mencipta peluang yang lain!

Merompak hnya contoh shj. Anda tidak diminta merompak.

Lalu perompak tersebut membuat laporan polis terhadap penipuan pegawai bank tersebut tentang jumlah rompakan sebenar.. ini dinamakan "BANGANG TAK BERTEMPAT" 

Moral : Fikir Sendiri >_<

Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Impian Seorang Isteri Dan Ibu

Assalammualaikum..Selamat Nak Tengahari.. >_<

Sebagai seorang  manusia setiap orang mempunyai impian dan angan-angan sendiri untuk diri, keluarga dan orang disekelilinginya. AQ juga tidak terkecuali. Semasa kecil..punya impian mahu lekas besar dan dewasa kerana ia kelihatan menyeronokkan dan penuh kebebasan...walhal impian itu sebenarnya terlalu banyak simpang dan likunya. Kita pasti akan dewasa namun kedewasaan itu datang bersama pelbagai dugaan dan pilihan. Setiap dugaan dan pilihan itu memiliki intipatinya yang tersendiri. Sama ada kita mampu memikulnya, ia bergantung dengan kekuatan kita.

Meningkat remaja...Bahagia melihat mereka yang punya kerjaya dan keluarga kecil sendiri dan AQ memasang impian punya keluarga juga. Ada suami dan anak2..Wah Awalnya impian..kehkeh..Belajar hingga kepuncak untuk mencapai apa yang kita mahukan. Punya kerjaya yang memberikan kepuasan kendiri. Ia adalah zaman penuh keriangan..Nikmati selagi masih boleh bersama rakan persekolahan Kerana ia adalah zaman yang paling dirindui. Segalanya bermula disini!!

Perlahan-lahan meninggalkan zaman remaja dan semakin menghampiri zaman dewasa yang belum tentu menjamin kedewasaan seseorang. Ketika inilah ujian sebenar mendatang. Alam kerjaya, perkahwinan dan keluarga. Semuanya sangat menguji kekuatan...bukan saja kekuatan fizikal tapi juga mental dan rohani. Penuh liku...namun setiap liku itu semakin memberikan kedewasaan dan kekuatan dan kedayaupayaan dalam mengharungi kehidupan.

Setelah punya suami..Impian menjadi seorang isteri yang bukan sahaja boleh membahagiakan suaminya didunia tetapi juga akhirat. Menjadi kebanggaan dan kegembiraan pemilik tulang rusuk sebenar. Bimbingan, teguran dan tunjuk ajar pencorak untuk masa depan. Toleransi dan kesabaran paling perlu bukan sekadar cinta dan kasih sayang semata. Hubungan kemanusiaan itu biarlah hingga ke Jannah. Allahuakhbar..Amin.

Punya anak mengajar dan mencelikkan kekhilafan dan kealpaan..menunjukkan apa sebenarnya itu kedewasaan. Tanggungjawab kepada suami, anak-anak, ibu bapa, keluarga, sanak-saudara dan sejagat. Ketika inilah, apa yang telah dipelajari sedari zaman kanak-kanak hingga dewasa dipraktikkan.

Merasai kepayahan dan keperitan bagaimana seorang ibu membawa kita kedunia...meneladani kesusahan dan kesungguhan seorang ayah membesarkan anaknya dari sudut yang sering dipinggirkan. Semuanya menyedarkan betapa impian itu sebenarnya perlu dibayarkan dengan sesuatu yang tidak mampu dinilai dengan wang ringgit walau emas sekalipun. Hargai apa dan siapa yang ada disekelilingi kita kerana ia adalah satu-satunya harga yang paling berharga.

Melihat jernih mata anak-anak dengan keletah dan kepetahan mereka seringkali membuat kita terfikir...berjayakah kita mencorak dan mengolah mereka menjadi seseorang yang bukan saja membanggakan dan menggembirakan didunia tapi juga akhirat. Mampukan memberikan teladan dijadikan tauladan dikemudian hari.

Apa yang termampu...Usaha sehabis daya dengan harapan dan doa yang tidak berpenghujung. Tanam dalam hati betapa nilainya erti kekeluargaan dan kemanusiaan semoga apa yang kita impikan juga menjadi impian mereka suatu hari kelak.


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Friday, 10 October 2014

Alhamdulillah..Menang Hadiah By Annur

Assalammualaikum Semua..^_^

Hari ini hati ada manyak sinnang ooo!!! hehehe

Alkisahnya...tengahari tadi..ringtone Emel bunyi time dok khusyuk update blog..tiba2 pula rasa berdebar..selalunya biasa2 saja walau ringtone bunyi bak nak jadi lagu..

Whoahooo!!! AQ menang hadiah GA By Annur.

Alhamdulillah..Terima kasih banyak Annur. Rezeki hari jumaat. Walau nampak kecil tapi maknanya besar..so jangan pandang dengan rupa bentuk dan saiz but pada pengertiannya.. Thank sekali lagi Annur.

Nak tengok apa AQneey dapat..meh kita ushar sama2..

Special tuu..TQ
Lepas ni nak rajin2 join GA dan Segmen..hahaha..


Adios!!


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Apa Makna "SAYANG' Kepada Kamu

Assalammualaikum...

Dalam Kehidupan kasih sayang dan cinta adalah satu sifat yang terpuji yang amat digalakkan bagi setiap individu Muslim yang mengamalkannya dalam kehidupan. Setiap insan mahu diri mereka disayangi. Oleh itu wujud sistem kekeluargaan dalam masyarakat yang berteraskan kasih sayang ini untuk kehidupan yang aman damai. Apabila sifat kasih sayang mula luntur ditambah pula sifat dendam dan kebencian, ianya akan menjanjikan kehancuran kepada sesuatu bangsa atau masyarakat.
Dalam ajaran Islam terdapat banyak ayat Al-Quran dan Hadis yang menyeru ke arah memupuk semangat kasih sayang antara sesama Islam. Pernah Baginda Rasulullah s.a.w bersabda yang berbunyi:
Maksudnya: “ Orang Mukmin itu mengasihani saudaranya seperti mana ia mengasihani dirinya sendiri.

Namun ketiga-tiga perkataan itu mempunyai makna yang berbeza walau maksudnya hampir serupa.

Kasih..

Kita sering mengucapkan kalimah bismillah yang membawa maksud “Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani”. Allah SWT sebenarnya sangat mengasihi kita sebagai hambaNya. Dan jika kita halusi mengapa Allah SWT mengasihi manusia sudah tentu hanya kerana Allah SWT mempunyai belas kasihan terhadap hambaNya. Rasa kasih sebenarnya terselit rasa belas kasihan terhadap seseorang. Begitu juga Allah SWT mengasihi kita selayaknya kerana kita lemah dan perlu dikasihani.

Dalam hubungan sesama manusia, kasih kadang-kadang menjadi titik bermulanya rasa sayang dan seterusnya rasa cinta. Dari kasihan akan terbit rasa sayang yang begitu kuat. Sebab itu dalam Bahasa Melayu perkataan kasih selalunya digabungkan sekali dengan perkataan sayang. Jadi tidak hairanlah mengapa Rasulullah sendiri berkahwin dengan isteri-isterinya yang banyak kekurangan. Rasa belas kasihan kerana tidak mampu melihat kesusahan wanita-wanita yang kehilangan suami kerana syahid telah mengangkat baginda untuk menyayangi dan mencintai mereka sebagai isteri.

Sayang..

Perkataan yang sukar untuk dibezakan dan diterjemahkan terutama dalam hubungan perasaan sesama manusia. Menyayangi seseorang belum tentu mencapai tahap mencintai kerana menyayangi lebih luas skopnya berbanding mengasihi. Anda mungkin menyayangi sahabat anda, keluarga anda, guru anda atau sesiapa sahaja. Tetapi berbeza jika anda mengatakan bahawa anda menyayangi isteri anda. Kerana rasa sayang kepada isteri sebagai teman hidup memberikan maksud anda mencintai pasangan anda sedalam-dalamnya.

Namun fahamilah, sebenarnya rasa sayang sudah memadai untuk anda melihat pengorbanan yang bakal dilakukan oleh orang yang menyayangi anda. Pengorbanan yang mungkin dilakukan luar dari kebiasaan emosi manusia. Rasa sayang akan memberikan kesan yang berpanjangan sama ada anda sebagai orang yang menyayangi dan disayangi kerana rasa akan dapat dihalusi wujudnya keikhlasan dalam setiap tindakan yang dilakukannya. Keikhlasan inilah yang akan memberikan rasa sayang berpanjangan dan terus mendoakan kebahagiaan untuk orang yang tersayang.

Cinta..

Percintaan sudah tentu dikaitkan dengan rasa kasih sayang. Menggambarkan bahawa bila menyebut cinta sudah tentu akan ada rasa kasih dan sayang kepada seseorang. Bila mencintai seseorang, tersiratnya anda mempunyai rasa sayang yang ikhlas dan menerima diri pasangan anda seadanya. Anda hanya memikirkan dirinya, perkongsian hidup bersama dan juga kebahagiaan masa depan bersama.

Cinta terlalu kompleks untuk dihuraikan. Kerana cinta membawa pelbagai istilah yang memberikan maksud yang berbeza. Dalam satu pepatah arab, mendefinisikan cinta itu pekak dan buta. Rasa cinta yang terlalu mendalam akan memekakkan telinga untuk kita menerima segala nasihat daripada orang lain. Segala keputusan kebanyakannya diputuskan sendiri. Cinta juga akan membutakan mata untuk melihat kelemahan-kelemahan pada diri orang yang dicintai sekalipun nampak jelas di mata orang lain.

Cinta mampu memberikan rasa gembira kepada pasangan, tetapi cinta juga memberikan luka yang sukar untuk diubati. Cinta membahagiakan bila berjaya hidup bersama pasangan dan sangat memedihkan bila gagal. Itulah kelebihan dan kelemahan cinta. Kerana pengertian cinta selalunya disandarkan hanya pada manusia. Manusia tidak sempurna. Jika pengertian cinta ini disandarkan pada Allah Yang Esa, sudah pasti tidak akan wujud istilah putus cinta.


Zaman Cyber ni..banyak sekali kita lihat ramai orang yang menyebut atau memanggil 'Sayang' atau 'dear' kepada sesiapa saja. Jom kita tengok apa hukumnya kita berbuat demikian.


Panggilan 'Sayang' kepada bukan Mahram

Tidak patut bagi mana-mana lelaki menyatakan hal ini kepada mana-mana wanita yang bukan mahram (individu yang boleh dinikahi) dengannya. la boleh menyumbang kepada fitnah hati kerana terpikat dengan kata-kata tersebut. Perbuatan seperti ini dilakukan oleh kebanyakan lelaki dengan niat yang baik, harapan dan istiqamah. Tetapi ia adalah cara yang salah dan haram disisi agama. Sabda Rasulullah s.a.w., "Dosa adalah apa yang terdapat di dada kamu dan kamu benci jika diketahui oleh manusia. " - Hadis riwayat Muslim: 4632.

Lelaki tersebut mesti menyembunyikan perkara ini daripada orang lain. Usaha untuk mencari jodoh yang baik amat digalakkan. Usaha ini akan dinilai oleh ALLAH. Tetapi janganlah kamu mengambarkan perwatakan kamu secara berlebihan padanya.

Sabda Rasulullah s.a.w., "Tidak boleh bagi seorang wanita bercampur dengan wanita lain, kemudian menceritakan halnya kepada suaminya seolah-olah suaminya dapat melihatnya sendiri". Hadis riwayat Muslim: 5240.

Kamu boleh mengambarkan perwatakan kamu sekadar apa yang diizinkan syarak jika dia ingin melamar kamu, iaitu muka dan tapak tangan. Tapi ini dikhususkan bagi lelaki yang benar-benar ingin menikahi kamu. Lelaki tersebut pula perlu meminta nasihat orang yang berilmu atau orang tengah untuk melihat wanita yang ingin dilamar tanpa pengetahuannya (wanita tersebut).

Selain itu, kami nasihatkan agar kamu memutuskan hubungan dengan lelaki tersebut. Pohonlah keampunan daripada ALLAH di atas segala yang berlaku. Berwaspadalah ketika bermuamalat (bergaul). Jauhkanlah diri daripada fitnah yang boleh menjauhkan kamu daripada rahmat ALLAH. Untuk makluman kamu, wanita adalah fitnah bagi kaum lelaki. Oleh itu, jagalah peribadi kamu sebagai wanita solehah agar tidak menyebabkan orang lain terjebak dalam dosa.

Sabda Rasulullah s.a.w., "Tidak aku tinggalkan selepasku fitnah yang paling dahsyat ke atas lelaki melainkan fitnah wanita.” - Hadis riwayat al-Bukhari: 4706 dan Muslim: 4923.

Sabda Rasulullah s.a.w., “Dunia adalah sesuatu yang segar dan manis, ALLAH melantik kamu sebagai khalifah untuk melihat sejauh mana kamu boleh lakukan. Takutilah fitnah yang ada pada dunia dan takutilah fitnah yang ada pada wanita. Sesungguhnya fitnah pertama bagi Bani Israel ialah wanita.” –Hadis riwayat Muslim: 4925


Istimewanya Panggilan 'Sayang' (Tidak terhad kepada Sayang saja..juga panggilan lain seperti 'Baby', 'Manja', 'Dear'  or apa saja)

Bagi AQneey...panggilan 'Sayang' adalah pangggilan yang cukup special walaupun kedengaran seperti ianya hanya sebutan atau timangan dari seorang suami kepada isteri atau sebaliknya. Ia menunjukkan keintiman antara keduanya. Betul tak begitu?

Di Dunia Sosial...memang cukup ramai yang gemar memanggil sahabat muka buku, insta, twitter dengan panggilan 'sayang'..begitu juga dengan dunia perbualan maya seperti Whatsapp, Beetalk, Line dan banyak lagi. AQneey juga antara mereka-mereka yang menerima panggilan sayang itu. Memang sangat pelik walaupun kita sayangkan kawan kita..tapi seseorang lain (Perempuan/Lelaki) memanggil kita 'Sayang' selain suami dan ibu bapa..whoahooo..memang AQ terasa kejanggalan dan kepelikan tahap dewa. Memang kita sayangkan mereka tapi berserta panggilan 'Sayang'???..Wah!..Ganjil..! (ooo..AQ baru turun dari Planet Namek?)

Maaf kepada mereka-mereka yang pernah panggil AQneey 'Sayang'..
AQ memang tak suka apabila ia berlaku. Bagi AQ ia hanya khas untuk suami dan anak-anak. But jangan kata AQ tak sayangkan korang..AQ sayang korang sebab korang adalah kawan-kawan AQ cuma kurang selesa dengan panggilannya saja.

Namun..bagi yang lain..terpulang..! kerana panggilan itu universal...bagaimana timangan dan panggilan itu diadaptasikan ikut keselesaan korang tetapi telah dinyatakan hukumnya.

Bila hubby panggil AQ 'Sayang'..memang seronok sangat kerana ia menunjukkan bahawa dia menyayangi AQ..tak gitu??..heheh...berbunga jiwa. Bayangkan jika suami kita panggil perempuan lain 'Sayang'...terbakar jiwa jooo!!. Apa pula jadinya jika kita panggil lelaki lain 'Sayang'...wahahaha sah ada yang kena jelingan maut. Silap-silap ada pula yang dapat penampar killer.

Tapi bagaimana pula situasi panggilan 'Sayang' sama jenis/jantina?..Perempuan dengan perempuan?..AQneey tak tau nak kata apa...blur terus!!. Lelaki dengan lelaki..? &%*$#^^%$#...AQ dah pening lalat..macam nak muntah pun ada...Nak plastikkkkkkk...!!!

Hehehe...Jangan marah..ini adalah apa yang AQ rasa dan fikir. Pasti setiap orang mempunyai pendapat sendiri. 

Sama-sama kita fahaminya ya..semoga apa yang AQ katakan tidak menyinggung mana-mana hati kerana 'Sayang' itu terlalu luas fahamannya.




Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Nak Buat Giveaway...Ada Nak Join Tak?

Assalammualaikum uolsss... ^_^


Seminggu juga rasanya AQ tak hupdate blog ni..ada yang rindu tak??.. (Perasan kau Enie...kekekeke)

Banyak benda nak kena settle sampai tak sempat nak buka lappy pun even sebenarnya lappy online sepanjang hari. (KnK..layan game manjang)

Rainbow Loom Or Loom Bands jadi fenomena kan sekarang???...anak2 AQ pun dah terjangkit sama..tak habis2 dengan Loom Bands..sampai ada yang order dari Si Kak Long.. dia tak buat gelang macam kat bawah ni.. dia lebih suka buat keychain...topi pencil..patung. Kakak Kiki pula dah berjaya jual beberapa bands hasil tangannya sendiri..RM0.50 saja satu..hahah..takpelah,,,ajar biz dari kecik..besar nanti tak perlu berharap nak kerja kat Gov or Swas.. 0_^ 
Elok juga sebenarnya bendahalah ni...boleh menambah 'Kekreatifan' dorang.
Sudahnya..kat mana2 nampak getah saja. 

Kalau AQneey nak bagi seorang satu Loom Bands ni ada yang mahu tak? Ini antara Band pertama yang AQ buat..buruk bebenor...ada buat yang lebar tak sempat snap..hubby dah sapu bawa pergi kerja. 


Bands ni semua hubby punya..dari AQ dan KnK..kena pakai satu hari satu.
Nanti kami merajuk..kah kah kah

Sapa nak???..Mari komen bagitahu ya..hehehe..kalau ada yang sudi terima dan pakai Bands dari AQneey.. AQneey mahu beri percuma saja.

Heheh...Nak ke?? Komen saja.

Bubyeee...

Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Sunday, 5 October 2014

1st Love

Assalammualaikum.. ^_^

Hari ni..konon2 nak ubahsuai sikit perabot kat rumah ni. Ada tikus mengganas...bahaya kalau ada tikuskan. Kat rumah ni dah puas ikhtiar macamana nak halau tikus2 tu semua tapi tak berhasil..dah banyak barang yang terpaksa dibuang sebab dorang gigit. Sofa yang baru beli pun dah berlubang..geram betul.

Tapi..sesi ubahsuai tu bertukar jadi sesi borak sembang 'skodeng' kisah cinta hubby dulu2..hihi. Jahat kitaorang..sampai malu dia..kah kah. Yang cunnya..AQ kenal pula 'SiCinta Hati' dia tu. Siap boleh kutuk lagi..kekeke..Cikgu kat sekolah time form 5 dulu. Memang kelas kitaorang tak berapa nak minat dengan dia sebab muka selalu masam..jarang nak senyum dengan  kitaorang..satu kelas tu. So..adalah geng2 lain tu buat 'nama timangan' untuk dia...Jangan marah ya cikgu!!

Tapi memang betul2 tak sangka..dorang boleh tangkap cintan..sungguh..seorang muka garang seorang perangai ganas tapi dalam hati ada taman..ekekek.

But at the same time..AQ feel sorry for them. Kalau tahun 90-an dulu boleh berhubung seperti sekarang sure dorang dah bahagia sebab dua2 jenis setia. Dah beranak pinak baru terjumpa semula. Everything was too late kan. Namun siapa kita nak memperkatakannya coz everything sudah ditentukan..so just move on..be a friend and have a good time..AQ tak kisah pun.

Engko tak cemburu ke?? For the 1st time dulu..9 years ago..ada juga perasaan cemburu tu sebab time AQ budak2 lagi..baru saja masuk 20 tahun, ada juga hubby cerita sikit sebab AQ terbertembung dengan cikgu tu but hubby tak berani pula nak datang dekat..maybe nak jaga hati AQ. Mula2 hubby tak nak cerita juga masa tu but AQ terusan tanya dia..dia just bagi tahu kawan satu kelas. Kawan satu kelas? tapi macam takut2 nak bersua muka....ermm..i know something fishy. Naluri seorang isteri seperti magic. AQ tahu pasti ada kisah antara duanya dan i am totally right. Kasih pernah berputik dan AQ pasti ia kekal ada. siapa pernah melalui kisah cinta pertama yang ikhlas namun tidak kesampaian pasti tahukan. Walau sejauh mana cuba didalih..walau sekuat mana cuba menafikan.. kasih itu tetap masih ada walau sedikit.

AQ bukan seorang wanita yang sempurna namun AQ sedang berusaha untuk melengkapkan dan menguatkan ikatan 'tulang rusuk' hubby. AQ adalah sahabatnya yang paling dekat dan dipercayai walau ada ketikanya ia menyakitkan. AQ juga adalah isteri yang terlebih dahulu akan memahaminya lebih dari orang lain, menyokong sekuat mungkin tika dia goyah, tempat dia bersandar tatkala dia memerlukan. Jika bukan seorang isteri yang melakukan..jadi siapa lagi??

Cemburu?..siapa yang tiada perasaan cemburu namun apa perlunya?. Cemburu biar kena pada tempatnya. Percaya juga harus kena pada ketikanya. Jika AQ cemburu, bagaimana pula jika berada ditempatnya? Biarlah perasaan cemburu itu menguatkan apa yang ada bukan merungkai apa yang terikat.

Dalam hubungan suami isteri (AQ bukan pakar tapi ini apa AQ percaya) syak dan cemburu..memang wajib ada. Sekadar yang diperlukan, begitu juga dengan percaya. Jika percaya dan yakin membuta tuli...lebih banyak parah dari indahnya. Kepercayaan juga mampu memusnah. Jadi semuanya kena berpada. Betulkan..?






Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Salam AidilAdha


Assalammualaikum...^_^

Alhamdulillah..Hari ni kita masih diberikan kesempatan untuk meraihkan Aidiladha.
Sama2 meraihkan kegembiraan insan terpilih untuk bertandang ke Baitullah.
Semoga suatu hari nanti kita pula akan menerima seruan untuk mengunjungi..Amin.

Dikesempatan ini..AQ dan keluarga mengucapkan
 
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA
Mohon diampunkan segala silap dan khilaf,
Kekasaran tutur bicara mulut dan jemari
Semoga ukhwah antara kita semua tidak kira umat islam atau tidak, akan dipanjangkan
menjadi sebuah ikatan yang tulus.

 

Salam Aidiladha Semua... ^_^



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Saturday, 4 October 2014

Quote Of The Day

Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Friday, 3 October 2014

Giveaway Pertama SitiSab

Assalammualaikum Uolllss..

Sapa nak menang RM100..Nak join tak?? mudah saja..mari kita join Giveaway pertama SitiSab..jom!!


Nak tahu lagi bagaimana nak menang dan syarat2nya..korang kena klik banner ya..
Klik cepat!!...yehh..Thanks sebab klik..hehe

Sapa ditag??

http://ssurianahyana.blogspot.com/
http://www.ceritabarusaya.blogspot.com/
http://mellyareenza.blogspot.com/

Cik SitiSab..bagi Aqneey menang ya..hehe

Good Luck Readers!



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

GIVEAWAY BIRTHDAY WE ALLS

Assalammualaikum bloggers....

Ni giveaway best mau beritahu...Acik kata semua dapat hadiah...best tak best tu..hohoho..bah..klik banner kalau nak join ya..


Detail AQneey emel ya Acik...hehehe

AQneey lahir on Februari 8..tahun lahir..ermm dah tua dah.kekeke
But proud sikit coz AQ's birthday same with Almarhum Tunku Abdul Rahman.

AQneey dah follow Acik juga..hope dapat follow AQneey's Blog..
(Orang dah nak bagi hadiah..manyak songeh lagi)

Apa pun thanks an Advance

To you reader..i am tagging you..so jom meriahkan Giveaway By Acik ni.

Selamat BerGiveaway


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Quote Of The Day

Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Kerana 20 Sen

Assalammualaikum..morning All...

Sedang scroll down FB tadi..terbaca nukilan status Khairul Azhar Ghazali. Setuju sangat apa yang diperkatakan. Demi mengejar negara maju...rakyat kian terhimpit menjadikan impian negara maju itu pasti kian jauh...kenapa??..majukah sebuah negara jika rakyat dalam kemiskinan dan kepayahan. Kenapa dijauhkan lagi jurang yang sedia jauh. Yang kaya terus bertambah kaya dan yang miskin kian terpatah kakinya.

Hanya kerana 20 sen..

Kita bising minyak naik bukan kerana kita benci Malaysia.
Kita bising minyak naik bukan kerana kita tak mampu bayar.
Tapi...
Kita bising sebab janji tak serupa bikin.
Kita bising sebab kesiankan rakyat marhaen.
Memang kita berduit.
Memang kita berharta.
Namun,
jauh di pelusuk sana,
ada yang menghitung syiling.
Ada yang bekerja teruk terkontang kanting.
Mereka tak ada slip gaji.
Jauh sekali socso mahupun kwsp.
Kerjanya keluar pagi balik dinihari.
Dan kalian pula berbicara indah persis pujangga metropolis?
Hanya 20 sen?
Itu pun nak bising?
Kerja lah lebih kuat lagi?
Beribadatlah lebih lagi?
Untuk dimurahkan rezeki?
Ya...
Sembang kalian sembang mereka yang berharta.
Sembang kalian sembang orang yang penuh wibawa.
Sedangkan ada mereka yang Facebook pun tiada.
Motor buruk hanya tunggu masa.
Kerja lebih kuat dari si sarjana muda.
Kerja lebih ikhlas dari si PHD mahupun master.
Hanya untuk mulut mereka sekeluarga.
Ya..
Mereka tak berharta.
Salah mereka kerana tidak berusaha di zaman muda.
Tapi adakah kita berilmu untuk menjadi penindas mereka?
Kalau itu sistem kehidupan.
Aku rela jadi bodoh dari kalian.
Kerana aku tak nak hilang perikemanusiaan...

Kredit To FB Khairul Azhar Ghazali

Kita renungkan bersama.


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Prelove Giveaway By Annur

Assalammualaikum Semua...

Klik To Join


Wow!!.Wow!! Wow!!
Annur Buat prelove Giveaway!!
Hadiah Lumayan yooo..Handphone...powerbank...!!!

Mari Join Ramai-ramai..Klik Banner untuk Join ye

AQ tagging semua yang baca entri ni.
Jangan lupa Follow blog dan Like Fanpage Annur ya.

Selamat Berjaya


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Thursday, 2 October 2014

#throwback KnK

Assalammualaikum Peeps!!

Tengah dok clean lappy..terbuka folder kanak2 comel ribena. Comelnya dorang..Sayang dorang ketat2..mereka la dunia AQ. Tinggal dorang semalam sudah nangis teresak2.. T_T
Meh kita tengok ya..








Besar tu je picture..sebab nak besar lagi gambar jadi blur. Iya..time tu camera handphone pixel rendah lagi..nak beli yang pixel tinggi mahal giler.. Belum ada bluetooth lagi pun..guna infrared..sapa ada guna???..ramai pernah guna..kan,.kan..

Time ni Kak Long baru umur 5 tahun...kakak Kiki pula baru umur 2 tahun lebih.,comelkan..buat geram rasa nak cubit picit saja. Pipi bulat lagi..sekarang dah ada shape. Kak Long pun dah pandai diet kecik2..ibu dia yang macam anak badak  ni ntah bila la reti nak diet..wakakaka!

Macam kembarkan dorang..hehe..hingga sekarang ramai yang ingat dorang kembar sebab beli pakaian mesti sama. Entah napa dorang ingat kembar padahal muka langsung tak sama..tinggi beza sangat...betul tak?

Ermm..rindu mereka hari even duduk depan mata..Sayang kamu sangat2 until Jannah. Mereka la nyawa dan dunia AQ.

#sayangkamu
#knk
#kakakimi
#kakakiki



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

GiveAway by Gobokita : Aksara Biru

Assalammualaikum All... ^_^

Klik Untuk Join

Meh Join GIVEAWAY By GOBOKITA : Aksara Biru
 Nak tahu Syarat dan Hadiah...Korang kena klik banner ya.
Jom menang hadiah comel..

Follower ke 72
Liker ke 2752
IG Follower ke 944

Ps* Bagi menang ya...hehehe


^_^   GOOD LUCK EVERYONE   ^_^


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Tragedi Oktober

Assalammualaikum uols  ^_^

Huhu...tajuk tak boleh blah kan..tapi sungguh la kociwa sebenarnya. Dalam keadaan ekonomi yang tak berapa nak ok..ada ada saja yang 'menambah'. Baju saja last year harga minyak naik..tahun ni naik lagi..parah!!!

Malas nak cakap pasal politik tapi bila melibatkan gov sure lah terlibatkan politik juga kan.
Jika diberi pilihan antara BRIM dan subsidi barang asas. AQ lebih suka tak dapat BRIM..rela sangat2 tak dapat pun. Dibandingkan dengan BRIM yang dibayar secara one off sebanyak RM450 dengan subsidi sebanyak 20 sen..terlalu besar jurangnya.

Kenaikan minyak sekaligus akan menyebabkan kenaikan pelbagai barang keperluan..huhu. T_T
Parah sungguh jadinya. Kita tengok saja la dua tiga hari ni..pasti harga barang akan naik. Berbelanja secara berhemah??? Agak kurang relevan kot jika keperluan lebih mahal dari pendapatan. Wujud pelbagai kemudahan konon untuk ringankan beban seperti Kedai 1Malaysia tapi harga lebih kurang sama saja.

Duk tunggu dorang kotakan janji nak seragamkan harga barang antara Semenanjung, Sabah dan Sarawak tapi sampai sekarang harga barang masih takak tu juga. Siapa yang pernah duduk Semenanjung, Sabah dan Sarawak pasti tahu perbezaan harga barang dan pasti tahu juga perbezaan gaji antara mereka yang duduk Semenanjung dan Sabah Sarawak. Elaun memang jauh berbeza. Tak nak cakap banyak..nanti terpaksa pula korang buat perhimpunan untuk AQ..hehe..adakah yang nak join??..ermmm..kekek berangan!.


20 Sen..!!!! Huh..kecil tapi besar!!
... T_T



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Tuesday, 30 September 2014

Tutorial Letak Button Di Header

Assalammualaikum ^_^

Hehe..tengok tajuk macam sungguh la AQ buat tutorial..jangan marah ye..hehe!!!
Ini untuk sendiri juga sebab AQ ni memang suka buat mende2 gini..hoho. Nak uji kebolehan konon..kekeke..

Bab2 nak letak button ni AQ suka jenguk Blog Puan Tiqa..Senang dan easy saja.
Kalau korang nak buat pun..gerenti dapat buat punya.

Just adjust position saja..macam Puan Tiqa kata..'pandai-pandai la ejas'
So memang korang kena memandai la adjust ye..AQ pun try lima enam kali baru dapat posisi yang AQ nak.

OK.. Klik Link di bawah ya untuk ke Blog Puan Tiqa.



AQ nak buat tutorial sendiri..selalu tak menjadi pula..Letak blockqoute..keluar jadi mingung....gerammmm!!!

OK guys..Selamat Mencuba.



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Monday, 29 September 2014

Tutorial Tab Accordian

Assalammualaikum...

Ada blogies comey tanya..macamana nak buat gadget  'Be With Me' macam AQ.

Huhu..dah banyak kali AQ try nak buat tutorial ni tapi asyik tak menjadi..ada masalah sikit dengan blockqoute daaa!! Geramm

Mau sakit jiwa AQ nak buat. Sebelum ni boleh pula nak buat nya.

So untuk tak kecewakan blogies comey tu..ni AQ bagi link tutorial tu ya.




Tapi atas Tajuk 3..admin lupa letak  /div  tu
So..tambah kod tu..sebab kalau tak letak..nanti gadget tu masuk dalam gadget yang lain pula.
Apa pun..SEMOGA BERJAYA







Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Sunday, 28 September 2014

Karl Ell 6 Month

Assalammualaikum.. ^_^


Alhamdulillah..Karl Ell dah genap 6 bulan..Dah boleh makan dan minum selain susu badan..perangai pun dah macam. Sudah pandai buat muka..menyakat kakak KnKnya. Pandai jealous..marah..merajuk..sudah becok bercakap dalam bahasannya..too cute. KnK always melting bila Karl Ell buat muka. Seorang anak yang pintar dan bijak but sedikit pemarah..hahaha..kecik2 sudah pandai protes itu ini..sudah pandai membebel. ^_^ sudah mula belajar duduk juga..Can't to see him walk..tapi kena sabar..slow and steady..kekeke..


Sibuk nak makan time makan kat luar

Abaikan yang semak kat belakang tu..
time bz packing barang dia sibuk keluarkan semula barang dari dalam beg.

Pergi klinik 6 bulan..berat cuma 6.7kg..tidak berubah selama 3 bulan..tetap sama. Cuma tinggi dan saiz kepala yang bertambah. Risau juga namun bila fikir semula..xde yang perlu dirisaukan sebab setiap bulan..setiap baby yang mengalami sedikit perubahan mood dan sedikit demam. Begitu juga Karl Ell..tapi bulan ni agak kuat sedikit demamnya hingga mencecah 39c. Demam selama 3 hari..kebah! kemudian keluarga pula ruam panas satu badan...ambil masa 4 hari baru hilang. Hilang ruam dia selesema pula..berantai?..erm..berantai..bila okey..walaaa...macam2 benda dia dah tahu.

Setiap perubahan baby sebenarnya kita boleh tahu..boleh agak. Dari poo dia..sakit demam dia. dari situ kita boleh tahu anak2 sedang dalam proses pembesaran.

Orang tua kata..kalau baby kerap poo..itu sebenarnya dia sedang meringankan badan untuk satu fasa baru. Jika demam juga begitu..demam nak tumbuh gigi. Karl Ell poo sehari biasa 2 kali..pagi dan petang..pee tu biasa la..memang kerap. Tapi jika baby poo lebih dari kebiasaan..kita tunggu saja dalam seminggu..pasti boleh perasan apa perubahannya.

So tak perlu risau sangat just perhatikan jika keadaan itu lebih pelik dan demam terlalu tinggi..Segera bawa berjumpa doktor..Klinik swasta lebih baik..sebab kalau klinik kerajaan memang ambil masa dan ubat pun agak biasa bagi AQ berbanding pergi private. Bukan tak sokong hospital kerajaan just nak pastikan anak2 dapat yang terbaik.

Hanya ketika mereka kecil ni lah kita dapat melakukan apa yang sepatutnya kita lakukan..apabila dewasa..rasanya kita hanya boleh melakukan sebahagian yang kita mahu lakukan untuk mereka. Lakukan segalanya ketika kita masih boleh..kerana sedikit demi sedikit ia semakin jauh dari kita.

Hihi..okey..chow dulu..citer pun dah menyimpang..kekeke..apa pun..we love you Baby Karl Ell...



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Thursday, 25 September 2014

Friendly Volleyball

Assalammualaikum..


Kelmarin petang, dapat phone call kata petang ada friendly volleyball dengan PPD (Pejabat Pelajaran Daerah). Bola tampar?? Biar betik?? dah lebih setahun tak main..gerak gaya rasanya dah keras macam konkrit..Boleh kah main. ermm..boleh kan saja sebab saja nak gerakkan badan bagi keluar peluh yang dah lama bertakung ni. Badan pun dah macam anak badak dah.


Teka!! mana satu AQneey



Sungguh la..!!! memang main macam konkrit..tegak saja..hahaha!! Sudah lah tak cukup geng nak main. Ramai yang kerja dan ramai juga yang duduk kampung. Nak harapkan geng2 kat kuarters ni..hoho..ada 4 orang je lah, Yang lain, ada yang sedang dalam pantang, ada baby kecil dan hubby dorang on duty.

Sudahnya terpaksa 'cekup' seorang member PPD masuk team kitaorang..hehe. Tiga kali main..mean 9 set..tiada satu pun yang menang..huhu..but dont care coz we just nak have fun. Lagipun memang tak ready langsung. AQ tahu pun jam satu petang then jam 3 dah start main. 

Doa dalam hati supaya hujan turun..so tak payah main. Alhamdulillah..memang hujan turun..hihi.. tapi hanya sekejap saja..sudahnya..jam 3 kitaorang tetap turun main juga...hahaha..layankan saja..happy even kalah..who care???..just enjoy apa yang kita buat ia lebih bermakna walaupun kalah teruk, Malu??..nak malu apa pula...bukannya main tak pakai baju..lengkap jooo!! Think Positif!!..*reminder for myself.

Lepas ni..nak ajak dorang main netball or futsal pula. Hehe..gaya macam terror tapi maintain hampeh tak tahu main pun..keh keh keh!! just give a try..betul tak..have fun dan enjoyyy!!!

Bubaiiii




Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Wednesday, 24 September 2014

Ruam Panas

Assalammualaikum Uolss


Dah tiga hari Karl Ell kena ruam panas, sian dia tak selesa sebab panas. Sebelum ni dia demam 3 hari, syukur dah ok. Demam kebah..ruam ni pula yang timbul. So AQ google cari info pasal ruam panas. Kredit to BabyCenter.com.my


Apa itu ruam panas?
Ruam panas, juga dikenali sebagai ruam mencucuk atau ruam gatal (miliria), adalah erupsi kulit yang boleh timbul apabila bayi anda terlalu panas dalam cuaca panas dan lembap. Jika badan si kecil dengan tiba-tiba diserang oleh ruam merah terang dan berbintik di leher, bawah lengan atau di tepi lampin atau seluar dalam, jangan panik; ianya mungkin hanya ruam panas.

Ruam timbul di kelipat-kelipat kulit atau di tempat-tempat pakaian bayi rapi, termasuk di sebelah atas dada, leher, kelangkang dan ketiak. Jika anak anda memakai topi, ruam itu akan merebak ke kulit kepala atau dahi.

Adakah ruam panas serius?
Tidak, tapi ia adalah petanda yang anak anda terlalu panas. Jika anda tidak mengambil langkah untuk menyejukkan dia, dia mungkin mendapat kondisi yang lebih serius, seperti kelesuan haba atau strok haba.

Jika ini berlaku, anak anda tidak akan dapat mengawal suhu badannya; suhu badan mungkin naik lebih tinggi dari normal dan dia boleh mengalami nyahhidrat.

Apakah yang menyebabkan ruam panas?
Apabila panas dan lembap di luar, anak anda akan berpeluh untuk menyejukkan badannya. Jika dia berpeluh terlalu banyak sehinggakan pori kulit menjadi tersumbat dan peluh tidak dapat keluar, ruam panas akan timbul. Bayi dan kanak-kanak kecil lebih cenderung mendapat ruam panas sebab kelenjar peluh mereka belum lagi matang sepenuhnya.

Pakaian ketat atau tebal akan menakung peluh juga, menyebabkan iritasi menjadi lebih teruk.

Kanak-kanak boleh mendapat ruam panas dari apa saja yang menyebabkan dia banyak berpeluh, seperti suhu tinggi atau dia berlari-lari main di persekitaran yang panas.

Adakah ruam panas itu menyakitkan anak saya?
Tidak, ianya tidak sakit, tetapi kadangkala terasa tersangat gatal dan menjengkelkan, dan sensasi yang mencucuk hebat atau perit itu mungkin akan mengganggu anak anda. Setengah daripada bintik itu juga mungkin terasa pedih jika disentuh.

Bagaimana saya harus merawat ruam panas?
Kebanyakan ruam panas akan hilang dalam beberapa hari kelak, tetapi, sambil menunggu, ada beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk melegakan gatal dan ketidakselesaan anak anda.


Elakkan persekitaran panas dan lembap
Beralihlah ke bilik yang berangin atau ruang yang teduh jika anak anda main berlari-lari, dan galakkan masa-masa dia berdiam untuk mengurangkan jumlah dia berpeluh. Cuba gunakan kipas mini apabila anda keluar berjalan-jalan atau semasa cuaca panas. Jika cuaca kekal panas walaupun di malam hari, letakkan kipas berdekatan katil anak anda.

Tanggalkan pakaiannya atau pakaikan baju kain benang
Elakkan fabrik sintetik, seperti poliester atau nilon yang memerangkap panas; pilihlah fabrik natural. Seberapa boleh, longgarkan atau tanggal bajunya dan biarkan dia tidak memakai lampin seberapa kerap yang boleh.

Pastikan badannya sentiasa sejuk
Sejukkan kawasan kulit yang sudah terjejas dengan menggunakan tuala sejuk basah, atau mandikan bayi anda dalam air suam tab atau hujan. Biar kulitnya kering dalam udara biasa dan seberapa yang boleh jangan gunakan tuala; memberi masa lebih untuk dia bertelanjang boleh membantu memulihkan ruam.

Gunakan losyen kalamin
Sapukan secara banyak (kecuali dekat kawasan mata) terutama sekali jika bayi anda kelihatan resah dan menangis apabila anda menyentuh kulitnya.

Gunakan krim hidrokortison (1/2 peratus)
... atas nasihat doktor atau ahli farmasi jika ruam itu tersangat teruk.



Elakkan salap dan losyen lain sebab ianya akan membuat ruam menjadi lebih teruk sebab memerangkap kelembapan dalam kulit.

Rujuk kepada doktor jika anak anda mendapat suhu tinggi. Dia mungkin akan mengesyorkan supaya bayi diberi larutan parasetamol untuk meringankan ketidakselesaannya dan menurunkan suhu badan. (Jangan sekali-kali memberi anak kecil aspirin sebab, ada kalanya, walaupun amat jarang, ianya boleh menyebabkan kondisi yang mengancam nyawa dikenali sebagaisindrom Reye.)

Awasi anak anda pada masa ini: sebab apabila suhunya turun, badannya boleh menjadi sejuk dan perlu dipanaskan semula.

Bagaimanakah saya dapat mengelakkan ruam panas?
Pastikan anak anda sejuk selesa dengan memakaikannya pakaian benang yang ringan, terutama sekali semasa cuaca panas.

Jika anda kurang pasti samada dia terlalu panas, sentuh kulitnya. Jika kulit dia panas dan lembap itu adalah petanda yang dia terlalu panas. Semasa cuaca panas, jangan biarkan anak anda keluar rumah atau carikan dia tempat yang sejuk, teduh atau berangin untuk dia duduk dan bermain ketika di luar. Pastikan anak anda minum banyak cecair supaya dia tidak menjadi nyahhidrat.

Patutkah saya bawa anak saya berjumpa doktor bagi ruam panas?
Pergi jumpa doktor jika:
anak anda mempunyai suhu tinggi (lebih dari 39 darjah C) yang tidak reda apabila diberi ubat;
ruam tidak hilang selepas tiga atau empat hari;
ruam menjadi lebih teruk.
Moga bermanfaat kepada korang ya. 







Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Multi Level Marketing

Assalammualaikum..Allo All...

Malam ni just google cari maklumat untuk tambah secubit pengetahuan. Then search pula picture2 yang boleh inspire diri sendiri. Last2..taip keyword MLM dan McOcean serta Steady Dynasti (SD)..whoahoaaa!!! Ramai sungguh yang terbakar jiwa ya..hehehe. Macam2 kata2 kesat yang kita boleh baca. Marah bebenor. Tapi tak jumpa pula sapa2 yang puji pasal McOcean dan SD ni..korang rasa kenapa??

Kenapa kita hanya boleh baca mereka yang kutuk syarikat ni ya..kenapa tiada yang kita jumpa nak puji atau backup??..There must be something but sebelum itu kita kena tahu sedikit apa itu MLM.

MLM..Multi Level Marketing...ermm nak tanya..kerja apa yang wujud single mingle ya?. Just buat saja..i think it just a hobby..Betul tak?. Kalau buat sesuatu itu menjadi hobi...tak kisah pun kalau tiada orang yang beli..biar berlambak kat rumah sesak semua ruang. But bila ia melibatkan urusniaga pasti melibat tingkat piramid banyak pihak. Setiap urusniaga tidak lari dari Multi Level kan..betul tak? Malah orang kerja kerajaan dan swasta merupakan member multilevel. Tak percaya?? jadi siapa bos siapa kuli??. Siapa pengarah siapa pula yang diarah??

Dalam perniagaan MLM..kenapa pandang negatif?? Macam AQ kata tadi..semua urusniaga adalah multilevel...so dont look at the top untuk melakukan sesuatu tapi lihatlah mereka yang diatas untuk inspire korang. Yang negatif jadikan peringatan tapi ceduk sehabisnya yang positif.

AQ bukan seorang yang hebat dalam MLM bukan juga siapa2 dalam MLM but AQ cuba bersikap positif dan berbaik sangka. Bukan kerana mudah ditipu tapi kerana mahu berjaya atau berubah menjadi lebih baik.  AQ dah join banyak MLM..dari just untuk kegunaan sendiri hinggalah terlibat secara serius dan keluar modal bagai.  Pernah juga gagal dan berjaya tapi siapa kita yang dapat menentukan rezeki kita dimana. Walau kita berusaha sehabisnya jika itu bukan rezeki kita..apa yang kita mampu buat. Kita dah cuba..kita dah usaha tapi kurang atau tidak berjaya. Kenapa kita nak salahlah sesebuah company?. Kalau sungguh pun syarikat itu menipu...kenapa ramai orang biasa2 yang berjaya sebelum kita. Bukan seorang dua malah ribuan orang juga.

Jika perniagaan MLM dikatakan menipu..bagaimana pula dengan Skim Cepat Kaya yang jelas hanya pelaburan wang ringgit tanpa sebarang produk. Hulur duit macam tu saja. Tak banyak pula yang meroyan..kekeke!! Pelik kan?



Pokok pangkalnya...kejayaan dalam perniagaan MLM bergantung dengan kesungguhan individu, AQ respek dengan kawan2 cina, biar untung 5 sen mereka tak merungut tapi terus berusaha sampai maju, Korang tahu tak..untung 1 sen juga satu kejayaan besar walau nilainya dipandang enteng. Bolehkah satu juta yang kurang 1 sen disebut satu juta?..Tidakkan!!

Bagi AQ..McOcean dan SD ada keunikan sendiri..kenapa? Ini kata AQ yang belum join dan Insya Allah akan join!!.(Doakan AQ berjaya) Kenapa kita pandang jalan lurusnya yang tersurat? Ada tak kita lihat suatu perniagaan yang hakikatnya bengkang bengkok dan penuh dengan muslihat? Yang kita nampak hanya apa kita mahu lihat..betulkan? Pastikah apa yang kita harap dan rancangkan akan terus lurus tanpa 'terpelecok' dari landasannya? Tiada siapa yang pasti dan pastinya tiada siapa yang merasainya. Setiap orang malahan mereka yang bergelar orang terkaya dunia juga sudah puas merasai pahit maung kegagalan dan kepayahan jatuh bangun dalam usaha mereka.

Ok..balik kenapa AQ kata McOcean ada keunikannya. Bagi AQ, mereka yang berjaya setelah join McOcean hanya mereka yang bersungguh untuk berubah. Mereka menipu sebab modal keluar banyak dan tak nak cerita plan marketing mereka??. Kelebihan untuk mengetahui plan dan kesanggupan keluar modal yang banyak hanya untuk mereka yang betul2 mahu berubah dan berjaya dan juga mereka yang mampu ikut procedurnya yang AQ rasa agak ketat sedikit. Tapi AQ suka kenapa sedikit sebanyak ia menguatkan lagi usaha mereka yang telah berjaya. Disiplin perlu ada.

Korang tahu tak...ada banyak cara nak berjaya dalam MLM..nak keluar modal sedikit or banyak...bergantung dengan korang...begitu juga dengan join or tak nak. Apa yang AQ boleh nampak dari apa mereka tulis...mereka agak kurang bernasib  baik kerana bertemu dengan mereka yang terlalu aggresif hingga mengabaikan hak orang lain sekaligus 'membunuh' peluang sendiri dan mereka yang mungkin mempunyai sedikit keinginan untuk mengetahui apa perniagaan yang mereka jalankan.

Mostly...semua orang nak tengok bukti kan..bukan sekadar cakap..betul tak?
Korang tahu tak..ramai yang nak terus tengok apa yang ada diatas sana hingga tidak memandang langsung apa yang ada dibawah yang menjadi tapak apa yang berada diatas.

Wah..panjang pula entri kali ni ya..hehe..Apa pun..MLM mempunyai konsep yang sama cuma cara mereka yang menjalankan saja yang berbeza...renung-renungkan lah..Jangan mudah melatah.
Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Tuesday, 23 September 2014

Free Bag For Karl Ell

Assalammualaikum....

Pulang dari kampung...hubby check surat..wah dapat a big sampul surat. oit..surat apakah yang besar sangat ni..siap ada bunga2 dan ladybug lagi..comellll!..so AQ buka la...whoaahoooaaa!

Dapat ni...Merah lagi...comel kan..best..best..best..!
Dan....yang paling best...its FREE!

Cute kan..


Dapat daripada Drypers.

Dryper Yooo!

Kenapa AQ boleh dapat FREE?
- Sebenarnya AQ ada mendaftar sebagai member Dryper Baby Club.
- Dryper Club ni memberikan khidmat nasihat secara percuma berkenaan penjagaan baby..so memang sangat2 digalakkan la untuk join. Anda juga akan menerima emel peribadi tentang penjagaan dan perkembangan bayi setiap dua hingga enam minggu.
- Terdapat juga aplikasi Unik Drypers Size Guide untuk memilih lampin bayi yang sempurna.
- Boleh shopping Online dan tebus hadiah di Drypers Online Point Shop.
- Hanya 50,000 ahli berdaftar pertama yang akan menerima hadiah berupa sebuah Beg Ladybug yang comel.
- So sapa yang berminat bolehlah mendaftar sekarang. Klik SINI untuk mendaftar.

Karl Ell dengan Beg Ladybug yang comel

Korang juga boleh buat sample request kalau nak try guna drypers Diper..so give a try. Klik SAMPLE REQUEST tapi korang kena jadi ahli kelab dulu ya.

Banyak kelebihan join Kelab Drypers ni tau! Jom join dan dapatkan Free Beg macam yang Karl Ell dapat ni.



bUbyee
Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Friday, 19 September 2014

Kehilangan Tragis

Assalammualaikum...

Hari ini..seorang sepupu pergi dalam keadaan tragik. Arwah pergi setelah terlibat dalam kemalangan maut yang meragut nyawa mangsa. Kemalangan melibatkan motosikal arwah dan Avanza dalam perjalanan dari Labuan. Kemalangan tersebut mengulang kembali tragedi 2 tahun 3 bulan yang mengorbankan anak saudara arwah yang juga meninggal dunia setelah terlibat dalam kemalangan jalan raya di Jalan Membakut bersama tunang.

Tak nak cerita panjang2..cuma berharap mereka akan terus diingati dalam doa.

Al-Fatihah.
Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Thursday, 18 September 2014

1st Liebster Award By Ana


Assalammualaikum Bloggies Tegar!!

Hari ini excited sikit bila check shout box.. 'Tagged'..oit tag apa pula.??? 
WhOAAAAAhOaaaaa!!


I got an Award from Ana yang cute.
Thanks Ana..Kamsahamnida!! (betul ke Korean Language tu??..hehe..bantai)

De Rules For My Liedsters

  • Mention the person who nominated you with a link to their blog
  • Answer the 11 questions asked
  • Nominate 11 other bloggers with a smaller following but with lots of potential
  • Create 11 of your own questions for them to answer
  • Notify your Nominee

Then...This my answer!!

1. Nama panggilan apa. Umur berapa? Asal kat mana?
Orang panggil Aqneey isssssss....Enie! Aqneey tu URL blog mean 'Aku ni"
Tahun depan dah masuk 3 series..so this year i'm 29 years old..huhu old!!
Orang Sabah mariii...huk huk huk!

2. Kalau korang berkebolehan untuk melukis, apa perkara yang paling korang nak lukis.
Aqneey memang minat dengan art but tak reti nak melukis..huhu. Jika diberikan anugerah tu..apa yang paling Aqneey nak lukis adalah muka Ahli Keluarga Kecil dan Besar Aqneey coz they're my precious treasure.

3. Bila sakit hati, apa yang akan korang buat?
Bila sakit hati...wahahaha...Aqneey suka membebel sorang-sorang kat dapur sambil kemas barang dapur. Buat tak tahu saja kalau kerja kat dapur ada bunyi tong tong katang katang!

4. Bagaimana penampilan korang bila keluar dari rumah. Contoh hangout dengan family or friends.
I'm a very simple person..so tiada la dress up sangat..tak pernah melaram pun sepanjang hidup kecuali time kawen dulu..ekekek Cukup dengan tshirt, jeans or skirt, tudung, kasut dan sling bag..make up?..just 'The Base'..Krim Fair & Lovely, eyeliner dan balm..and of course Perfume.

5. Selalunya bila hujan, korang akan buat apa?
Time hujan..hohoho...syiokkkk oooo!!! Jom mandi hujan..onggg kkerikk kkerikk!! kekekeke
Selain itu..thats time for a cup of hot chocolate or a hot Latte.

6. Nombor kegemaran korang? Sebab kenapa suka nombor tu?
Nombor 7..kenapa? sebab since sekolah rendah..apa jenis sukan pun musti dapat no 7 sampai dah serasi dan jadik couple until nowaday.

7. Bayangkan. Apa tindakan korang bila nampak di depan mata, pasangan anda sedang curang.
Whoahoaa...soalan cepu serbuk timah kew?.. I think Aqneey tak serang macam dalam drama tu..but..jom cari boyfriend baru...biar dia rasa apa kita rasa..huahahahaha!

8. Sejak umur berapa korang ada telefon bimbit sendiri.
Since umur 20 rasanya..huhu...

9. Apabila korang sedang bosan, apa yang korang akan buat?
Bila bosan...Aqneey layan muka lappy..tak boring sebab dapat banyak maklumat...or reading novel..or layan korean drama..or make something with my sewing machine..ermm iye ker??..ini in case bila anak-anak dah tidur.

10. Apa benda yang paling korang ketagih dalam kehidupan seharian. Anything?
Cokolattttttt....itu pasal badan kalah anak badak..ekekek

11. Dalam hubungan persahabatan, apa yang paling penting?
Trust..that the first priority!!!!



Liebster Award By Aqneey
Questions To My Liebsters
1. Korang rasa korang comel, cantik, or apa-apa yang korang fikir?..hehe..jangan malu untuk puji diri sendiri.
2. Apa rancangan tv fevret korang?..tak kisah la apa pun..who care..that your fevret.
3. Sapa dah kawen?..angkat dua tangan dan kaki. Yang bertunang..angkat satu kaki. Yang tengah naik kapel tu..angkat tangan sampai ketiak..dan yang single mingle available tu..just sengih bagi nampak gigi geraham yooo!..kikikiki (P/s: Oit..jangan kerut dahi baca soalan ni)
4. Selepas makan sebiji gula-gula di kawasan yang tiada tong sampah..apa korang buat?
5. Jika seseorang beri satu botol kosong kat korang..apa perkara pertama yang korang terfikir?
6. Apa jenis barang perhiasan yang paling korang sayang..why?
7. Semasa menaip kat keyboard..korang tengok keyboard tak? (Soalan sesat?..hehe)
8. Dalam entry korang...huruf apa yang paling banyak? ( Lagi soalan tak boleh blah! )
9. Kenapa korang buka akaun facebook?
10. Bab masak memasak..apa yang korang paling expert? (p/s : Pakcik makcik yang nak cari bakal menantu..boleh fokus soalan ni ya!!)
11. Can i be your Liebster friend?..(Dub dap dup dap!!!)

Whose My Liebsters
ssurianihyanaAisyahAzmanSaifhaqiemSuzanokAraCik YayaAzwanie HishamSara LiyanaInsan KecilbudakFiona

p/s : Jangan kerut or angkat kening sebelah ya!!



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Tuesday, 16 September 2014

Liebsters Award

Asslammualaikum Dear Readers...

Wahhh....ramainya blogger dapat Liebsters Award...Fenomena Liebster ka ni?? Bila baca bloglist, ramainya update tentang benda ni..Ramai dah yang AQ jengah..seronok juga baca entry pasal Liebsters ni sebab dapat baca pelbagai jawapan kepada pelbagai soalan yang entah2. Lucu pun ada juga.

Apa yang AQ dapat tengok..Liebster ni dapat eratkan hubungan antara blogger..pasti ada yang dah jadi bestfriend on blog..betul tak..dan sudah pastinya ia akan berterusan di alam nyata bukan hanya di maya..hehe. macam cerita bunian pula kan..!

Apa pun happy answering the question yaa..!!

Ermmm...ada tak yang nak tag Aqneey...hehe..??
Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Realiti Hari Ini

Got From Facebook
 
Assalammualaikum olllsss...> <

Inilah realitinya kehidupan zaman ini..dan AQ pasti AQ juga tak terlepas dari semua itu..Kalau tidak semua pasti ada dua atau tiga.

Kemajuan semakin bermaharajalela meninggalkan dan menghapuskan kebaikan pelbagai...

Ermm..salahkah kemajuan??? TIDAK tapi manusia yang salah kerana alfa menambah kekhilafan. Kehidupan yang terus menghimpit menyebabkan kekeluargaan kian terabai..

Atau...Manusia kian rakus mengejar kesenangan dan kemewahan yang telah pun dikecap. Apa salahnya jika hidup dengan kesederhanaan??

Kemahuan melebihi keperluan..AQ juga begitu rasanya..dan majoriti manusia adalah sebegitu. Berterusan mengejar sesuatu yang telah pun dimiliki walhal ia hanya luaran semata hingga kemewahan jiwa dan hati kian miskin menderita. 

Dulu..tinggal dalam rumah kecil tetapi penuh dengan kebahagiaan dan kemewahan kasih sayang yang menghidupkan jiwa dan hati penghuninya..sekarang..rumah besar dan mewah, lengkap dengan segala macam kemudahan namun pincang tanpa penghuni. Ibu bapa sibuk mengejar not berwarna menambah ketebalan kertas bercetak lantas hampir melupakan anak yang cuma seorang. Alasan, semua yang diusahakan adalah untuk masa depan si anak tetapi pastikah hanya wang itu yang menjamin kehidupan..mana pergi kasih sayang...mana pergi keharmonian...mana pergi ketenangan..??? entah!!!

Dulu...Hanya sekerat yang mampu memperolehi ijazah namun tetap rukun dan damai dengan budi pekerti mulia. Sekarang...berlambak ber'degree' tetapi common sense entah kemana. Pengajian hanya memenuhkan apa yang dimahukan tetapi tidak banyak menyalurkan apa yang diperlukan.

Dulu...Setakat ubat kampung pakai daun akar bagai tetapi tetap sihat walafiat umur menjangkau 90 tahun. Sekarang...ubat import harga berpuluh ribu malah ratusan ribu namun tetap tidak memberikan kesihatan yang diharapkan kerana pelbagai sumber utama kesihatan kian lalai.

Dulu...Berapa orang nama besar yang mampu dicatatkan dalam rekod..cuma sedikit..banyak tapi kian dilupa, namun kerukunan kejiranan begitu besar. Sekarang...ramai orang mampu dicatat namanya dalam sejarah tapi cuba tanyakan nama jirannya..emmm..tak pasti!

Dulu...pendapatan cukup-cukup saja tapi tetap tenang dan bahagia. Kini...Gaji..Omakaiiii...lima angka youuuu..tapi jiwa tak tenang tenteram. Kenapa??..nanti aku kena rompak, hutang banyak..anak bini kena culik..kesian!

Dulu...PEndidikan setakat sekolah menengah paling tinggi tapi ramai orang kenal kalah orang ternama kerana ilmu dan budi diguna sebaiknya. Sekarang...ilmu tinggi tapi banyak menyimpang entah kemana..tahu diri hidup senang dan mudah tanpa kisah bagaimana yang lain. Nampak orang susah buat tidak terlihat saja.

Dulu...yang didengar cinta sampai mati. Sekarang...scandal tercanang satu dunia, bangga dikelilingi yang jelita atau kacak menggoda tapi jiwa tetap kosong kontang tanpa cinta tulus.

Dulu...Ramainya kawan menangis dan ketawa. Sekarang...hanya ramai teman ketawa, tatkala menangis..huhu..manalah kawan-kawan aku ni?.

Dulu..jam cuma harga dua tiga puluh ringgit saja kerana mewahnya hiasan pergelangan tangan itu tiada makna tanpa kelapangan bersama tersayang. Sekarang...jam harga setengah juta tapi..anak nampak batang hidung cuma dua tiga kali setahun saja.

Realiti yang kian memusnahkan bukan saja manusia tetapi kemanusiaan..



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Monday, 15 September 2014

Jom Isi Tabung

Assalammualaikum Peeps..
>__<

Sapa suka simpan duit syiling? Maksudnya menabung dengan duit syiling..angkat tangan..nak kira ni.
AQ tergolong dalam mereka yang suka kumpul duit syiling tapi selalu saja kena 'korek' dek si Kak Long Kimi dan Kakak Kiki. Buat nak beli mainan masuk duit Rm0.50 tu..membazir tapi kadang-kadang kesian juga dengan dorang so biar saja lah.

Ni antara koleksi tabung kitaorang..dua dah penuh (Tabung Pooh dan Tabung Pili Bomba), tinggal nak buka lagi. Sekarang dalam misi nak memenuhkan Tabung Post Box tu pula.

Percaya  tak kalau AQ kata yang tabung paling kecik tu boleh isi RM80. Dah pecahkan satu tabung besar tu..Whoahoa..RM78.90 dude!!. Itu pun banyak yang Rm0.20. Kalau semua RM0.50 agaknya nak RM200 juga tu.


Misi nak penuhkan dalam masa 2 bulan lagi


Banyak kebaikan menabung sebenarnya walaupun dengan duit syiling saja. Kalau dapat menabung dengan not kertas..lagi lumayan la. Banyak yang dapat didepositkan ke dalam bank hujung tahun. $_$     $_$



Sekarang letak kat My SOHO. Kalau tidak kena 'Korek'

Mari kita tengok apa kebaikan dan kelebihan duk simpan duit dalam tabung.

- Boleh guna waktu kecemasan..kalau dah kering sangat.
- Dapat ajar anak2 berjimat. Beri RM2 pergi sekolah..bawa pulang RM0.50.
- Simpanan sisipan selain simpanan tetap terus ke bank.
- Boleh buat koleksi tabung..biar banyak tak apa.
- Jadi keseronokan menyimpan sebab tak tau berapa dah isinya..suspen dan excited nak bagi penuh.

Sapa yang belum ada tabung tu..bolehlah cari sebijik sebagai permulaan.


Tips nak penuhkan tabung dengan cepat.

-.Jangan guna syiling yang korang dapat ketika shopping.
- Minta anak2 jangan habiskan duit belanja sekolah..seposen pun tak apa.
- Gam atau buat pita pelekat kat penutup tabung supaya isinya tak kena cekau.
- Jangan guna tabung yang terlalu besar sebab lama sangat nak penuh-boring isi tabung yang sama saja.
- Sebaiknya guna tabung yang diperbuat daripada tin sebab tiada penutup. Dah penuh baru boleh buka.
- Letak tabung di tempat yang senang nampak. Di ruang tamu pun boleh.
- Target nak penuhkan dalam tempoh tertentu.
- Untuk lebih tarik perhatian anak2 nak menabung, belilah tabung seperti mesin jurujual atau radio..sebab setiap kali isi mesti berbunyi.
- Bila tabung dah penuh, bawa anak2 ke bank dan biar dia sendiri berurusan di kaunter kerana kemampuan dan keupayaan mereka akan menaikkan semangat untuk memulakan misi mengisi tabung baru.


Menabung adalah keseronokan..Jom mula menabung dari sekarang!!
Nanti end of the year..boleh hantar ke bank..Yeahh!!! banyak duit!!

Selamat Menabung.
Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Support AQ's Blogshop

Assalammualaikum Gojes!!
Hai..

AQ ada buka satu Blogshop..Harap kengkawan dapat beri sokongan ya..!!

Klik Untuk Berkunjung Ya!!

Buat permulaan Enierz hanya menjual beberapa produk kesihatan sahaja seperti Bio Seleza, Marine Essence, Kopi Mineral dan beberapa produk terpilih keluaran McOcean.

Blogshop ini dibuka untuk berkongsi kebaikan dalam menjaga kesihatan terutama kepada wanita seperti AQ yang telah pun melalui beberapa fasa.

Perubahan hormon dan peningkatan umur menyebabkan kita harus lebih peka dengan keadaan kesihatan kita. Tidak  mudah untuk mengembalikan apa yang pernah kita miliki dan mungkin sedikit mustahil tetapi Inshaa Allah kita mampu melakukannya untuk diri sendiri, suami dan anak-anak.
Sebarang pesanan boleh terus dilakukan di Blogshop atau pun terus menghubungi kami di nombor atau emel yang tertera. Terdapat dua borang yang perlu diisi untuk memastikan pesanan anda diproses dengan betul.

Jika terdapat sebarang ketidakpuas hati anda..boleh isikan borang aduan. Sebarang feedback juga harap dapat diberikan kerana ia bukan saja membolehkan kami mengetahui kekurangan dan ketirisan dalam urusniaga bersama anda tetapi ia juga dapat lebih memperbaiki dan meningkatkan perkhidmatan kami.

HARAP DAPAT SOKONG DAN SHOPPING DI KIOSK KAMI




TQ


Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Sunday, 14 September 2014

Sweet September Giveaway By Mellya

Assalammualaikum
Hello Yoooo!!


Klik Untuk JOIN

Cepat Join You-olll
Hadiah Syiok oooo...!!

Bagi AQNEEY menang ya Mellya..Hew hew hew.. >_<




Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>

Wednesday, 10 September 2014

Coretan Kakak Kiki

Assalammualaikum Peepsss..

Kelmarin petang...AQ dapat hasil kerja tangan Kakak Kiki..Ia buat AQ terharu.. Korang baca apa yang dia tulis..




Terharunya bila baca baca ayat dia.. "Ibu..saya sayang"..."Ibu kawan saya Hari-hari"

Bicara seorang kanak2 yang hampir menjangkau 7 tahun.. Ia adalah tulus dari hati kecil mereka. 
Terima Kasih sayang Kakak Kiki. Ia juga adalah inspirasi AQ walaupun AQ boleh dikategorikan sebagai seorang ibu yang garang kaw-kaw namun AQ bukan seorang ibu yang garang sampai naik tangan.

Kakak Kiki memang rajin buat semua ni..setiap hari yang istimewa, dia tidak pernah lupa walau dengan hanya coteran atas kertas putih dengan contengan..haha..but who care?? yang penting apa yang sedang dan telah diluahkannya.

Kakak Kiki dengan personalitinya seorang kanak2 yang agak sempoi..ermmm..memang sempoi giler..berani..tak kisah apa orang kata but mudah tersentuh bila orang yang dia sayang buat kat dia..(huhu...just like her ibu). Suka buat dakkkk saja, straight to the point..selalu tanya soalan sentap..dan jadi pelawak Kak Long Kimi-nya.

Jangan sesekali berjanji dengan dia kalau ada hati nak berjanji kosong..biar dua tiga tahun..dia tetap akan tanya semula..haha..AQ dan hubby yang kadang2 lupa.

Seorang anak yang sangat2 manja, comel dan pintar.

ERmmm...TERIMA KASIH Kakak Kiki..

I LOVE YOU soo Much Till Jannah.

Semoga kekal menjadi seorang anak yang baik hingga ke akhir nyawa.



Like Jika Suka Ya..Dan Mohon Klik Tabung KKnk..TQ>